Direktlänk till inlägg 13 februari 2019

UPPENBARELSEBOKEN. 2:8-11. TILL FÖRSAMLINGEN I SMYRNA.

Av Jan-Owe Ahlstrand - 13 februari 2019 11:51

UPPENBARELSEBOKEN. 2:8-11.

 

TILL FÖRSAMLINGEN I SMYRNA.

 

¤Uppenbarelseboken. 2:8.

 

8.  #Och skriv till ängeln för församlingen i Smyrna:

     Så säger han, den förste och siste, han som var

död och har fått liv igen#.

 

Johannes brev till Smyrna församlingsängeln 

      i Smyrna.

Jag den förstfödde och siste säger; han som blev

       korsfäst,  men lever.

 

¤Uppenbarelseboken. 2:9.

 

9.  #Jag känner ditt lidande och din fattigdom ------

men du är rik ----- och jag vet hur du smädas av dem

       som kallar sig judar men inte är det utan är

en Satans synagoga#.

 

Känner igen ditt lidande din fattigdom; men är

     andligt rik.

Jag vet du smädas av falska själv-utvalda judar.

      Självutvalda judar  Satans synagoga.       

 

¤Uppenbarelseboken. 2:10.

 

10.  #Var inte rädd för vad du skall få utstå.

Se, djävulen kommer att kasta några av er

      i fängelse för att ni skall sättas på prov,

och ni skall lida i tio dagar.

       Var trogen intill döden, så skall jag ge dig livets

segerkrans#.

 

Låt inte rädslan bli er herre.

       Var frimodiga i ert lidande.

Djävulen själv, kasta några av er i fängelse.

      Prövar er tro.


Ert lidande skall vara under tio dagar.

       Visa ert hjärtats trohet, intill döden.

Er trohet mot mig: skall belönas  ge dig livets

    segerkrans.

 

¤Uppenbarelseboken. 2:11.

 

11.  #Du som har öron, hör vad Anden säger till

församlingarna!

         Den som segrar skall inte skadas av den

andra döden#. 

 

Höra vad Anden säger till församlingarna!

      Segraren ska beskyddas från den andra döden.

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards