Direktlänk till inlägg 3 februari 2019

FÖRSTA JOHANNESBREVET. 2:12-17. ÄLSKA INTE VÄRLDEN.

Av Jan-Owe Ahlstrand - 3 februari 2019 07:31

FÖRSTA JOHANNESBREVET. 2:12-17.

 

ÄLSKA INTE VÄRLDEN.

 

¤Första Johannesbrevet. 2:12.

 

12.  #Jag skriver till er mina barn; ni har fått era

synder förlåtna för hans namns skull#.

 

I mitt brev till er mina älskade barn;

       Era synder för evigt utplånade för hans

namn skull. 

 

¤Första Johannesbrevet. 2:13.

 

13.  #Jag skriver till er, fäder: ni  känner honom 

som är till från början.

        Jag skriver till er som är unga: ni har besegrat

den Onde#.

 

Skriver till er mina fäder; ni känner honom 

   vår skapare från begynnelsen.

Skriver till er ni ungdomar:  ni besegrat den Onde 

     vår fiende.

 

¤Första Johannesbrevet. 2:14.

 

14.  #Jag har skrivit till er, barn: ni känner Fadern.

Jag har skrivit till er, fäder: ni känner honom är till

        från början.

Jag har skrivit till er som är unga: ni är starka 

       och Guds ord förblir i er och ni har besegrat

den onde#.

 

Skrivit till er: kära barn, ni känner vår Fader.

        Skrivit till er; fäder i tron, känner honom

av evighet.

      Skrivit till er, ni unga; starka i tron.

Guds ord förblir i er.

     Besegrat den onde. 

 

¤Första Johannesbrevet. 2:15.

 

15.  #Älska inte världen och det som finns i världen.

Om någon älskar världen finns inte Faderns

       kärlek i honom#.

 

Undvik kärlek till denna världen.

        Vad i världen finns.

Älskar någon världens goda; vilket gör Faders

     kärlek saknas i honom.

 

¤Första Johannesbrevet. 2:16.

 

16.  #Ty det som finns i världen, vad kroppen begär,

vad ögon åtrår, vad högfärden skryter med,

        det kommer inte från Fadern utan från världen#.

 

Vad i världen finns; kroppens lockande begär.

      Ögonens åtrå: världens lockelser och frestelser.

Högfärdens skrytsamhet vad den äger.

        Allt detta kommer inte från Fadern:

utan från världen.

 

¤Första Johannesbrevet. 2:17.

 

17.  #Och världen förgår med sina lockelser,

men den som gör Guds vilja består för evigt#.

 

Världens liv: förgås med sina lockelser.

      Göra Guds vilja består för evigt.

         

 

 

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards