Direktlänk till inlägg 24 december 2018

ANDRA TIMOTHEOSBREVET. 2:1-13. ARBETE OCH LIDANDEN FÖR EVANGELIET.

Av Jan-Owe Ahlstrand - 24 december 2018 06:50

ANDRA TIMOTHEOSBREVET.  2:1-13.

 

ARBETE OCH LIDANDEN FÖR EVANGELIET.

 

¤Andra Timotheosbrevet. 2:1.

 

1.  #Och du mitt barn, hämta styrka i den nåd

som vi får genom Jesus Kristus#.


Du mitt barn i Kristus; hämta din styrka i nåden

       vilket vi får genom Jesus Kristus#.

 

¤Andra Timotheosbrevet. 2:2.

 

2.  #Det du har hört av mig i många vittnens närvaro,

det skall du anförtro åt pålitliga människor som

         kan lära ut det i sin tur#.

 

Du har hört av mig i många vittnens närvaro.

      Antro de orden åt pålitliga människor.

Som i sin tur kan lära ut det vidare.

 

¤Andra Timotheosbrevet. 2:3.

 

3.  #Var också du bredd att slita ont som en god

soldat åt Kristus Jesus#.

 

Vara en god Kristi Jesu soldat i vilket du få vara

       bredd lida för.

 

¤Andra Timotheosbrevet. 2:4.

 

4.  #Ingen soldat låter sig upptas av civila angelägenheter om han vill vara sin befälhavare

       lags#.

 

Vara sin befälhavare lydig som soldat låter inte

       hindras av civila angelägenheter.

 

¤Andra Thimotheosbrevet. 2:5.

 

5.  #Ingen idrottsman kan få segerkransen om han

inte följer reglerna#.

 

Idrottsmannen vinner segerkransen om han lyder

      tävlingens ordnings-regler.

 

¤Andra Thimoteosbrevet. 2:6.

 

6.  #Arrendatorn som gör det tunga arbetet bör vara

den förste som får sin del av skörden#.

 

Arrendatorn som utför tunga arbetet bör vara

    den förste som får uppbära sin del av skörden. 

 

¤Andra Timotheosbrevet. 2.7

 

7.  #Tänk igenom vad jag här har sagt.

Herren skall låta dig förstå allt#.

 

Tänk på vad jag sagt.

       Herren villig ge dig förstånd i allt.

 

¤Andra Timotheosbrevet. 2:8.

 

8.  #Minns att Jesus Kristus, ättling till David,

har uppstått från de döda, enligt mitt evangelium#.

 

Jesus Kristus  ättling till David.

        Uppstått från de döda.

 

¤Andra Timotheosbrevet. 2:9.

 

9.  #För vars skull jag far illa och till och med har

satts i fängelse som en förbrytare.

       Men Guds ord har inte fänglats#.

 

För Guds ords skull kallas som förbrytare.

        Människors o-hörsamhet mot ordet satts

mig i fängelse.

 

¤Andra Timotheosbrevet. 2:10.

 

10.  #Jag uthärdar allt för de utvaldas skull, för att

också de skall vinna frälsning genom Kristus Jesus

        och evig härlighet#.

 

Jag uthärdar för de utvaldas skull.

      Uthärdar för att de skall vinna frälsning genom

Kristus Jesus.

         Och vinna hans eviga härlighet. 

 

¤Andra Timotheosbrevet. 2:11.

 

11.  # Detta är ett ord att lita på.

Ty har vi dött i honom skall vi också leva med

     honom#.

 

Ett ord att lita på.

        Vi har dött i honom.

Vi skall också få leva med honom. 

 

¤Andra Timotheosbrevet. 2:12. 

 

12.  #Härda vi ut skall vi också härska med honom;

förnekar vi honom skall han också förneka oss#.

 

Härda vi ut   skall vi också härska med honom.

      Förnekar vi honom  han förnekar också oss.

 

¤Andra Timotheosbrevet. 2:13.

 

13.  #Är vi trolösa förblir han ändå trogen, för han

kan inte förneka sig själv#. 

 

Är vi trolösa mot honom  han förblir oss trogna.

           kan inte förneka sig själv.

       

 

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards