Direktlänk till inlägg 24 december 2018

ANDRA TIMOTHEOSBREVET. 1:6-14. EN SUND FÖRKUNNELSE.

Av Jan-Owe Ahlstrand - 24 december 2018 06:50

ANDRA TIMOTHEOSBREVET. 1:6-14.

 

EN SUND FÖRKUNNELSE.

 

¤Andra Timotheosbrevet. 1:6.

 

6.  #Därför påminner jag dig om att du skall blåsa liv

i den nådegåva från Gud som finns hos dig sedan

      jag lade mina händer på dig#.

 

Blås nytt liv i nådegåvan från Gud som finns i dig.

        Du fick genom handpåläggning.

 

¤Andra Timotheosbrevet. 1:7.

 

7.  #Ty har inte gett oss modlöshetens ande utan

kraftens, kärlekens och självbesinningens ande#.

 

Vi har inte fått modlöshetens ande.

        Vad ger rädslan  ( fruktans ande ).

Vi har fått en kraftens ande.

         En kärlekens & tuktighetens ande.

 

¤Andra Timotheosbrevet. 1:8.

 

8.  #Skäms alltså inte för vittnesbördet om vår Herre

och inte heller för mig som är fånge för hans akull,

       utan lid för evangeliet du också,

med kraften från Gud#.

 

Skäms inte för mig som lever i fångenskap för

     Kristi skull.

Skäms inte för vittnesbördet om vår Herre.

       Med kraftens ande kan du också lida

för evangliet.

       

¤Andra Timotheosbrevet. 1:9.

 

9.  #Han har räddat oss och kallat oss med en helig

kallelse, inte på grund av våra gärningar utan

    genom sitt beslut och sin nåd, som han skänkte

oss i Kristus Jesus redan före tidens början#.

 

Han har räddat oss kallat oss med en helig kallellse.

      Inte på grund av våra gärningar.

Genom sitt beslut och sin nåd  skänte han oss

         i Kristus Jesus.

 

¤Andra Timotheosbrevet. 1:10.

 

10.  #Men som har blivit uppenbar nu när vår frälsare Kristus Jesus trätt fram.

       Han har utplånat döden och dragit liv och oförgänglighet fram i ljuset genom evangeliet#.

 

Vilket blivit uppenbart när vår frälsare Kristus

      Jesus visade sig.

Utplånat dödens makt  dragit liv och

      o-förgänglighet.

Fram i ljuset genom evangeliet. 

 

¤Andra Timotheosbrevet. 1:11.

 

11.  #För vilket jag satts att vara förkunnare,

apostel och lärare#.

 

Kallad till Kristi förkunnare, apostel och lärare.

 

Andra Timotheosbrevet. 1:12.

 

12.  #Därför måste jag utstå allt detta, men jag

skäms inte, för jag vet vem jag tror på, och jag

       är viss om att det står i hans makt att bevara det som jag fått mig anförtrott, ända fram

      till den dagen#.

 

På grund av min kallelse får utstå allt detta.

         Skäms inte, vet vem  jag tror på.

Vet det står i hans makt bevara det som mig 

       anförtrott.

 


¤Andra Timotheosbrevet. 1:13.

 

13.  #Ta det som du har hört av mig till mönster för

en sund förkunnelse, i tro och kärlek

     genom Jesus Kristus#.

 

Vad du hört från mig gör det ett mönster för

        en sund förkunnelse.

I tro och kärlek genom Jesus Kristus.

 

¤Andra Timotheosbrevet. 1:14.

 

14.  #Bevara genom den heliga anden som bor i oss

det goda som har anförtrotts dig#. 

 

Låt den heliga anden som bor i oss det goda

      bevaras i oss vilket blivit anfötrotts dig.

 

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards