Direktlänk till inlägg 24 december 2018

ANDRA TIMOTHEOSBREVET. 3:10-17. FORTSATT TJÄNST FÖR TIMOTHEOS.

Av Jan-Owe Ahlstrand - 24 december 2018 06:50

ANDRA TIMOTHEOSBREVET. 3:10-17.

 

FORTSATT TJÄNST FÖR TIMOTHEOS.

 

¤Andra Timotheosbrevet. 3:10.

 

10.  #Men du har troget följt mig i min lära, mitt liv,

mina föresatser, min tro mitt tålamod, min kärlek

      och min uthållighet#.

 

Du, mitt barn, har varit trogen följt min lära.

     Låtit mitt liv vara dig till en god förebild. 

Följt mina beslut.

       Efterföljt min tros-vandring.

Sett mitt tålamod.

        Min kärlek och min uthållighet.

 

¤Andra Timmotheosbrevet. 3:11.

 

11.  #Mina förföljelser och lidanden, som i Antiochia,

Ikonion och Lystra, ja, alla de förföljelser som jag

      har fått utstå  ----- Herren har räddat mig

ur dem alla#.

 

Sett mina förföljelser och mitt lidanden i Antiochia

      Ikonion och Lystra.

Alla de förföljelser jag troget utstått.

         Men Herren i sin trofasthet räddat mig

ur dem alla.

 

¤Andra Timotheosbrevet. 3:12.

 

12.  #Så kommer var och en som vill leva gudfruktigt

i Kristus Jesus att förföljas#.

 

Alla som villigt valt leva gudfruktigt i Kristus Jesus.

          Blir förföljda.

 

¤Andra Timotheosbrevet. 3:13.

 

13.  #Onda människor och svindlare kommer att gå

allt längre mot fördärvet, på en gång bedragare

        och bedragna#.

 

Ondskans människor och bedragare i sitt

      ondskefulla liv  kommer allt längre in i fördärvet.

Bedragarna blir själva bedragna.

 

¤Andra Timotheosbrevet. 3:14

 

14.  #Står kvar vid det som du har lärt dig och fått

visshet om.

       Kom ihåg vilka lärare du har haft#.

 

Var trogen vid det du har lärt dig.

       Låt din visshet leda dig.

 

¤Andra Timotheosbrevet. 3:15.

 

15.  #Och att du ända sedan dina barnaår är hemma

i de heliga skrifterna; de förmår ge dig den kunskap

      du behöver för att bli räddad genom tron på

Kristus Jesus#.  

 

Alltsedan dina barnaår är du hemma i de heliga

      Skriftens ord.

De heliga skriftens ord: ger dig livsnyttig kunskap.

       Kunskapen vilket du blir räddad genom tron

på Jesus Kristus.

          

¤Andra Timotheosbrevet. 3:16.

 

16.  #Varje bok i skriften är inspirerad av Gud 

och till nytta när man undervisar, vederlägger,

       vägleder och fostrar till ett rättfärdigt liv#.

 

Varje bok i skriften inspirerad av Gud.

          Varje skriftbok nytta till undervisning.

Undervisar till renhjärtligt och o-straffligt liv.

       Vägleder till synd-fritt liv.

Fostrar till o-straffligt och ren-hjärtligt liv. 

   

¤Andra Timotheosbrevet. 3:17.

 

17.  #Så att den som tillhör Gud blir fri från sina

brister och rustad för alla slags goda gärningar#.

 

Den som tillhör Gud blir fria från sina livs-brister.

        Utrustad att utöva alla slags goda gärningar.

        

 

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards