Direktlänk till inlägg 9 december 2018

KOLOSSERBREVET. 2:1-5. KUNSKAPEN OM GUDS HEMLIGHET; KRISTUS.

Av Jan-Owe Ahlstrand - 9 december 2018 13:39

KOLOSSERBREVET. 2:1-5.

 

KUNSKAPEN OM GUDS HEMLIGHET; KRISTUS.

 

¤Kolosserbrevet. 2:1.

 

1.  #Jag vill att ni skall veta hur jag kämpar för er

och för dem i Laodikea och för alla som inte har

      träffat mig personligen#.

 

Jag kämpar för er i Kolossai.

     Som jag också gör för dem i Laodikea.

Kämpar för dem som aldrig träffat mig personligen.

 

¤Kolosserbrevet. 2:2.

 

2.  #För att de skall styrkas i sina hjärtan, förenas

i kärlek och nå fram till hela den djupa och rika

       insikt som är kunskapen om Guds hemlighet,

Kristus#.

 

Kämpar för dem de skall bli styrkta i sina hjärtan.

        Bli förenade i Kärleken.

Komma fram till hela fullheten i insiktens djuphet

      och rikedomar.

Vilket är kunskapen om Guds hemlighet, Kristus.

 

¤Kolosserbrevet. 2:3.

 

3.  #I honom finns vishetens och kunskapens alla

skatter gömda#.

 

I honom Kristus, Finns vishetens & kunskapens

       alla dyrbara skatter gömda.

 

¤Kolosserbrevet. 2:4.

 

4.  #Detta säger jag för att ingen skall kunna övertala er under falska förespeglingar#.

 

Vill delge er denna hemlighet; för att beskydda er

      från bli falskt övertalade. 

 

¤Kolosserbrevet. 2:5.

 

5.  #Ty även om jag är kroppsligen frånvarande,

så är jag hos er i anden och gläder mig när jag

       ser goda ordning och fastheten i er tro på Kristus#. 

 

Jag är kroppsligen frånvarande: jag är hos er 

     i anden.

Gläder mig när jag ser er goda ordning.

        Ser er fasthet i er tro på Kristus. 

 

 

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards