Direktlänk till inlägg 9 december 2018

FILIPPERBREVET. 2:12-18. ARBETA PÅ ER FRÄLSNING.

Av Jan-Owe Ahlstrand - 9 december 2018 08:42

FILIPPERBREVET. 2:12-18.

 

ARBETA PÅ ER FRÄLSNING.

 

¤Filipperbrevet. 2:12.

 

12.  #Därför, mina kära, ni som alltid har varit lydiga:

arbeta med fruktan och bävan på er frälsning,

       inte bara så som när jag var hos er utan

ännu mer nu när jag är långt borta#.

 

Mina kära; ni har levt i lydnad.

       Var viljestarka med helig iver arbeta på er

frälsning.

       Inte bara när jag är närvande hos er.

Utan också min frånvaro. 

 

¤Filipperbrevet. 2:13.

 

13.  #Ty det är Gud som verkar i er så att både i vilja och gärning förverkligar hans syfte#.

 

Det är Gud verksam i er.

      I er både i vilja och gärning.

Förverkliga sitt syfte ibland er.


 

¤Filipperbrevet. 2:14.

 

14.  #Gör allting utan knot och utan förbehåll#.

 

Gör det både i vilja och gärning utan knotande.

  

¤Filipperbrevet. 2:15.

 

15.  #Så att ni blir oförvitliga och rena, Guds fläckfria barn mitt i ett ont och fördärvat släkte,

       där ni lyser som stjärnor på himlen#.

 

Låt er vara fläckfria och rena.

        Guds fläckfria barn mitt ibland ett trolöst

och fördärvat människo-släkte.

     Er fläckfrihet lyser som klara stjärnor på himlen. 

 

¤Filipperbrevet. 2:16.

 

16.  #När ni håller er till livets ord.

Då kan jag vara stolt på Kristi dag: mitt lopp har

      inte varit förgäves, min möda inte förspilld#.

 

Ståndaktiga inför livets ord.

         Er ståndaktighet gör mig stolt på Kristi dag.

Min arbetsböda för Kristi skull inte förgäves.

 

¤Filipperbrevet. 2:17.

 

17.  # Ja, även om mitt blod skulle utgjutas när jag  bär fram er tro som ett offer till Gud är jag glad

        och gläds med er alla#.

 

Även om mitt egna blod skull utgjutas: när jag

     frimodigt bär fram er tro som väbehagligt offer

till Gud.

        Glad för detta offer. 

 

¤Filipperbrevet. 2:18.

 

18.  #På samma sätt skall ni vara glada och glädjas

med mig#. 

 

Var på samma sätt också ni glädjas med mig.

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards