Direktlänk till inlägg 7 december 2018

FILIPPERBREVET. 1:18b-26. MATYRDÖD ELLER FORTSATT VERKSAMHET.

Av Jan-Owe Ahlstrand - 7 december 2018 15:17

FILIPPERBREVET. 1:18B-26.

 

MATYRDÖD ELLER FORTSATT VERKSAMHET.

 

¤Filipperbrevet. 1:18B.

 

18B.  #Men också i fortsättningen skall jag kunna  glädja mig#.

 

I fortsättningen  gläder det mig Kristi evangelium

    blir predikat antingen i falska eller hederliga syften.

 

¤Filipperbrevet. 1:19.

 

19.  #Jag vet ju att allt detta kommer att leda till

min räddning, tack vare er böner och den hjälp

      som Jesu Kristi ande ger#.

 

Förkunnelsen om evangeliet leder till min räddning.

        Tack för era böner.

Jesu Kristi ande hjälper mig.  

 

¤Filipperbrevet. 1:20.

 

20.  #Jag väntar och hoppas att jag aldrig skall stå

där med skam, utan att jag nu som alltid öppet

     skall våga lovprisa Kristus med min kropp,  

vare sig den skall leva eller dö#.

 

Frimodigt lovprisa Kristus; vara fri från

     skamkänslor.

Med min kropp lovprisa Kristus; antingen med

     jordiska boning ska leva eller dö.     

 

¤Filipperbrevet. 1:21.

 

21.  #Ty för mig är livet Kristus och döden en vinning#.

 

För mig är livet Kristus.

      Dödens makt en vinning.

Jordiska kroppens död dödens makts träl.

      Vägen in i det eviga Kristus-livet.  

 

¤Filipperbrevet. 1:22.

 

22.  #Såvida inte ett fortsatt liv här på jorden ger

mig en vinst genom mitt arbete, för då vet jag inte

       vad jag skall välja#.

 

Mitt jorde-liv här på jorden ger mig en vinst

    genom förkunna evangeliet.

Antingen ger det död eller liv.

      För då vet jag inte vad jag skall välja.

 

¤Filipperbrevet. 1:23.

 

23.  #Jag slits åt båda hållen: jag längtar efter bryta upp och vara hos Kristus, det vore ju det allra 

        bästa#.

 

Slits åt båda hållen: antingen lämna min  jordiska

     kropps-hydda eller vara hos Herren för evigt. 

För evigt vara hos Herren det allra bästa valet.

 

¤Filipperbrevet. 1:24.

 

24.  #Men för er skull är det viktigaste att jag lever

kvar här#.

 

För er skull;  uppmuntra er i tron  det viktigaste

     jag just nu lever för.

 

¤Filipperbrevet. 1:25.

 

25.  #Det är jag övertygad om, och jag vet att jag

kommer att bli kvar och stanna hos er alla för

      att hjälpa er till framsteg och glädje i tron#.

 

Det är mitt hjärtats övertygelse.

       Jag vet kommer jag vara kvar bland er

stanna kvar hos er alla  för  hjälpa till framgång

       i tron.

Vilket ger er glädje i tron.

 

¤Filipperbrevet. 1:26.

 

26.  #Och genom mig, genom att jag kommer till er igen, skall ni bli allt stoltare över att tillhöra   

       Kristus Jesus#.

 

Genom mig; genom att jag besöker er igen.

       Vilket genom mitt besök gör er stolta 

        tillhöra Kristus Jesus.  

 

 

 

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards