Direktlänk till inlägg 7 december 2018

FILIPPERBREVET. 1:12-18. FÅNGE FÖR KRISTI SKULL.

Av Jan-Owe Ahlstrand - 7 december 2018 15:16

FILIPPERBREVET 1:12-18.

 

FÅNGE FÖR KRISTI SKULL.

 

¤Filipperbrevet. 1:12.

 

12.  #jag vill att ni skall veta, bröder, att det som hänt mig snarast har fört evangeliet framåt#.

 

Mina kära bröder, min fångenskap har varit till

     nytta för evangliets framgång.

 

¤Filipperbrevet. 1:13.

 

13.  #Det har nu blivit klart för hela pretoriet,

och alla andra också, att det är för Kristi skull

        som jag sitter fången#.

 

För Kristi skull sitter jag som fånge.

 

¤Filipperbrevet. 1:14.

 

14.  #Och de flesta av bröderna har genom min

fångenskap stärkts i sin tro på Herren, så att de

      vågar predika Guds ord ännu mera oförskräckt

än förut#.

 

Min fångenskap varit mina bröder till styrka i sin

     tro på Herren.

Vilket ger dem frimodighet: predika Guds ord.

      

¤Filipperbrevet. 1:15.

 

15.  #Visst finns det en del som förkunnar Kristus 

för att de är avundsjuka och vill ställa till bråk.

       En del däremot har goda avsikter#.

 

En del förkunnar i sin egna avundsjuka:

      vilket ställer till ordstrider.

Andra predikar Kristus med goda avsikter.

 

¤Filipperbrevet. 1:16.

 

16.  #Och de förkunnar av kärlek; de vet ju att jag är

satt att försvara evangliet#.

 

De förkunnar kärlekens budskap; de känner till

    jag försvarar evangeliet.

 

¤Filipperbrevet. 1:17.

 

17.  #Men de andra är bråkmakare och talar om

Kristus inte av rena motiv utan för att göra det

      svårare för mig i fångenskapen#.

 

Bråkmakarna förkunnar Kristus av o-rena motiv.

       De i sin förkunnelse gör det svårare för mig

i min fångenskap.

 

¤Filipperbrevet. 1:18.

 

18.  #Än sen?

Falska eller hederliga syften ---- i vilket fall som

     helst blir Kristus förkunnad, och det gläder

jag mig över#.

 

Gläder mig antingen när Kristus blir förkunnad

        i  falska eller hederliga syften. 

 

 

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards