Direktlänk till inlägg 24 november 2018

GALATERBREVET. 6:11-18. SAMMANFATTNING. SLUTÖNSKAN.

Av Jan-Owe Ahlstrand - 24 november 2018 09:43

GALATERBREVET. 6:11-18.

 

SAMMANFATTNING SLUTÖNSKAN.

 

¤Galaterbrevet. 6:11.

 

11.  #Se här med vilka stora bokstäver jag skriver

till er med egen hand#.

 

Stora skrivna bokstäver  ses bättre  av dåliga synen.

 

¤Galaterbrevet. 6:12.

 

12.  #De som vill skaffa sig anseende genom något

yttre söker tvinga er till omskärelse, bara för 

      att de inte vill bli förföljda för Kristi kors#.

 

Rädslan inför bli  förföljd för Kristi kors 

     väljer istället skaffa sig gott anseende bland

omskärelsens förespråkare & lagens omskärelse.

 

¤Galaterbrevet. 6:13.

 

13.  #Dessa som håller på omskärelsen bryr sig inte

själva så mycket om lagen, men de vill att ni 

      skall omskäras, så att de kan berömma sig 

av det som har skett med er kropp#.

 

Hålla sig till omskärelsen o-lydiga mot lagen

      men låter sig omskäras för visa upp kroppens

omskärelse i sin egen berömmelse inför människor.

   

¤Galaterbrevet. 6:14.

 

14.  #Men jag vill aldrig någonsin berömma mig

av annat än vår herre Jesu Kristi kors, genom vilket

        världen är korsfäst och död för mig och jag

för världen#.

 

Min berömmelse: vår herre Jesu Kristus kors.

       Världen korsfäst genom hans kors.

Död på korset för minn skull.

      Jag; själv död för världen.

 

¤Galaterbrevet. 6:15.

 

15.  #Omskärelsen har ingen betydelse och inte

förhuden heller, det är fråga om en ny skapelse#.

 

Omskärelsen och förhuden har ingen betydelse

         i fråga om den nya skapelsen i Kristus Jesus.

 

¤Galaterbrevet. 6:16.

 

16.  #Frid och förbarmande åt dem som vill leva

efter denna ordning, åt Guds Israel#.

 

De som valt leva efter denna ordning åt Guds Israel

           Lever i fridens och förbarmandets liv.     

 

¤Galaterbrevet. 6:17.

 

17.  #I fortsättningen får ingen ställa till besvär 

för mig, jag bär Jesu märken på min kropp#.

 

Jag bär Jesu lidande sår-märken på min kropp.

 

¤Galaterbrevet. 6:18.

 

18.  #Nåd från vår herre Jesus Kristus åt er ande,

bröder.  Amen#.

 

 

 

 

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards