Direktlänk till inlägg 11 november 2018

GALATERBREVET. 4:12-20. VÄDJAN TILL GALATERNA.

Av Jan-Owe Ahlstrand - 11 november 2018 22:00

GALATERBREVET. 4:12-20.

 

VÄDJAN TILL GALATERNA.

 

¤Galaterbrevet. 4:12.

 

12.  #Jag ber er, bröder: bli som jag när jag nu har

blivit som ni.

       Ni har aldrig gjort mig något ont#.

 

Mina älskade bröder: lev ert liv när jag nu har

     blivit som ni.

Ni har aldrig varit ondskans med-tjänare inför mig.

 

¤Galaterbrevet. 4:13.

 

13.  #Ni vet att det var på grund av sjukdom som jag

första gången kom att förkunna evangeliet för er#.

 

Första gången  jag besökte er var det på grund

      av sjukdom.

Villigt förkunnade evangeliet för er.

        

¤Galaterbrevet. 4:14.

 

14.  #Min kroppsliga svaghet frestade er till förakt 

eller motvilja, utan ni tog emot mig som en ängel

        från Gud, ja, som Kristus Jesus#.

 

Kroppsliga svagheten frestade er till föraktet

      eller mot-viljan:

Utan blev mottagen som en ängel från Gud.

        Ja, som Kristus Jesus.

 

¤Galaterbrevet. 4:15.

 

15.  #Var är en härförelse nu?

Jag kan intyga att ni gärna skulle ha rivit ut era

     ögon och gett dem åt mig#.

 

Var är nu er härförelse?

       Kan intyga vid ert mottagande vara som en ängel  skulle också gärna rivit ut era ögon

      givit dem till mig.

 

¤Galaterbrevet. 4:16.

 

16.  #Har jag blivit er fiende genom att säga er 

sanningen?#.

 

Är jag nu er fiende  när jag nu talar sanningens ord

      till er?

 

¤Galaterbrevet. 4:17.

 

17.  #De som så ivrigt intresserar sig för er gör det

inte i god avsikt.

        De vill skilja oss åt för att ni skall intressera er

för dem#.

 

Dessa svaga eländiga makter vill skilja oss från

        varandra.

Deras falskhet saknar god avsikt i vad de gör.

 

¤Galaterbrevet. 4:18.

 

18.  #Det ivriga intresset för er är gott om avsikten

är god ------ alltid och inte bara när jag är hos er#.

 

Ivrigt intresse om göra det goda för alltid

    vara godhetens medtjänare när jag besöker

er och inte är hos er.

     

¤Galaterbrevet. 4:19.

 

19.  #Mina barn, som jag än en gång måste föda med

smärta tills Kristus har förkroppligats i er#.

 

Mina älskade barn; som jag i tålamod än en gång

      måste smärtsamt föda.

Smärtsamt föda tills Kristus själv förkroppsligats

     i er.

 

¤Galaterbrevet. 4:20.

 

20.  #Om jag bara var hos er nu, så att jag kunde

slå an tonen ----- jag vet mig ingen råd med er#.  

 

Längtar nu vara hos er  kunde tala till er.

       Känner mig mållös med er.

 

 

 

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards