Direktlänk till inlägg 8 november 2018

GALATERBREVET. 2:15-21. RÄTTFÄRDIGHET GENOM TRO.

Av Jan-Owe Ahlstrand - 8 november 2018 21:04

GALATERBREVET.  2:15-21.

 

RÄTTFÄRDIGHET GENOM TRO.

 

¤Galaterbrevet.  2:15.

 

15.  #Vi är visserligen judar till födseln, inte hedningar och syndare#.

 

¤Galaterbrevet. 2:16.

 

16.  #Men vi vet att människan inte blir rättfärdig genom laggärningar utan genom tron på

     Jesus Kristus. 

Därför har vi också satt vår tro till Kristus Jesus

       för att bli rättfärdiga genom tron på Kristus

och inte genom laggärningar, ty av laggärningar

        blir ingen människa rättfärdig#.

 

Människan inte rättfärdig av egna beslutsamma 

    lag-gärningar.

Människan rättfärdiggjord genom tron på

       Jesus Kristus.

Vi satt vår tilltro till Jesus Kristus vilket gör oss

        rättfärdiggjorda genom tron på Kristus.

Inte rättfärdiggjorda av laggärningar.

 

¤Galaterbrevet. 2:17.

 

17.  #Men om vi under vår strävan att bli rättfärdiga

genom Kristus skulle uppfattas som syndare,

       vi också, står då Kristus i syndens tjänst?

Naturligtvis inte#.

 

Vår egen vilje styrka skulle göra oss själva

        rättfärdiga genom Kristus skulle uppfattas oss som syndare  vi också är då Kristus verksam i

      syndens tjänst.

Bort det.

 

¤Galaterbrevet. 2:18.

 

18.  #Bara om jag åter bygger upp detta som jag

har rivit ner gör jag mig till lagövertädare#.

 

Det jag själv bygger upp sedan river ner det

       vilket gör mig till lag-överträdare. 

 

¤Galaterbrevet. 2:19.

 

19.  #Jag har ju genom lagen dött bort från lagen för att leva för Gud.

       Jag har blivit korsfäst med Kristus#.

Genom lagen dött från lagen leva för Gud.

 

¤Galaterbrevet. 2:20.

 

20.  #Men jag lever, fast inte längre jag själv,

det är Kristus som lever i mig.

      Så långt jag ännu lever här i världen lever jag

i tron och offrar sig för mig#.

 

Jag lever: Lever inte mitt själiska-ego nu lever

      Kristus i mitt liv.

Jag ännu lever i världen lever jag i tron.

      Tron på Kristus i mig offrar sig för mig.

 

¤Galaterbrevet. 2:21.

 

21.  #Jag kastar inte bort Guds nåd, om lagen kunde

ge rättfärdighet hade ju Kristus inte behövt dö#.

 

Kastar inte bort Guds nåd.

       Kunde lagen rättfärdiggöra mig  hade inte

    behövt lida på korset 

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards