Direktlänk till inlägg 4 november 2018

ANDRA KORINTERBREVET. 13:1-10. VARNINGAR OCH FÖRMANINGAR INFÖR DET TREDJE BESÖKET. DEL. 2.

Av Jan-Owe Ahlstrand - 4 november 2018 11:07

ANDRA KORINTERBREVET. 13:1-10.

 

VARNINGAR OCH FÖRMANINGAR INFÖR DET

 

TREDJE BESÖKET.   DEL.2

 

¤Andra Korinterbrevet. 13:1.

 

1.  #Det här är den tredje gången som jag kommer

till er: PÅ TVÅ ELLER TRE VTTNESMÅL SKALL

       VARJE SAK AVGÖRAS#.

 

Mitt tredje besök hos er i Korinth.

 

¤Andra Korinterbrevet. 13:2.

 

2.  #Jag varnade er vid mitt andra besök, och i min frånvaro varnar jag er nu, både dem som har

    syndat och alla övriga jag skall visa skonsamhet

när jag kommer på nytt#.

 

Jag varnade era syndfulla  hjärtan vid mitt andra besök.

      Vid min frånvaro fortsätter jag varna er.

 

¤Andra Korinterbrevet.  13:3.

 

3.  #Ni vill ju ha bevis på det att det är Kristus som talar genom mig.

       Han är inte svag mot er, utan han visar sin kraft

hos er#.

 

Kristus visar sin kraft hos er  vilket bevittnar

       Kristus talar genom mig.

 

¤Andra Korinterbrevet. 13:4.

 

4.  #När han blev korsfäst var han svag, men han   

lever genom Guds kraft.

       Vi är också svaga med honom, men vi skall

leva tillsammans med honom genom Guds kraft,

       som ni skall få känna#.

 

Vid sin korsfästelse var han svag.

      Hans svaghet på korset  Guds kraft.

Vi känner vår svaghet med hans svaghet.

        Vi skall leva tillsammans med honom genom

Guds kraft.

      

 ¤Andra Korinterbrevet. 13:5.

 

5.  #Undersök själva om ni har tro, pröva er själva.

Märker ni inte att Kristus Jesus finns hos er?

       Eller är det så att ni inte består provet?#.

 

Rannsaka er själva om ni äger tro pröva den.

        Har ni inte lagt märke till Kristi Jesu närvaro hos er.

      Saknar ni hans närvaro i era hjärtan:

vilket gör att ni inte består i provet.

      

¤Andra Korinterbrevet. 13:6.

 

6.  #Jag hoppas ni skall inse att jag för min del har

bestått det#.

 

Hoppas att ni inser jag bestått provet.

 

¤Andra Korinterbrevet. 13:7.

 

7.  #Jag ber till Gud att ni inte skall göra något som är ont, inte för att jag skall visa mig hålla måttet,

         utan för att ni skall göra det som är gott,

sedan får det gärna se ut som om  jag inte

    höll måttet#.

 

Min bön till Gud: låt inte ondskan råda i era hjärtan.

    Inte för fullgjort trons prov utan ni ska ära

godheten i era hjärtan.

'         

¤Andra Korinterbrevet. 13:8.

 

8.  #Jag kan inte skada sanningen, bara främja den#.

 

Vad jag säger skadar inte sanningen bara ära den.

 

¤Andra Korinterbrevet. 13:9.

 

9.  #Jag gläder mig när jag själv är svag och ni är

starka.

       Just det ber jag om, att ni skall bli alltmer felfria#.

 

Känner hjärtats glädje i min svaghet.

      Er starkhet i tron gläder mig.

Min innerliga bön ni skall bli alltmer felfria i er tro. 

 

¤Andra Korinterbrevet. 13:10.

'

10.  #Därför skriver jag detta redan nu för att jag sedan skall slippa uppträda bryskt hos er,

       i kraft av den fullmakt Herren har gett mig

för att bygga upp, inte för att riva ner#.

 

Redan nu uppmuntrar jag er innan jag besöker er.

     Vid mitt besök inte ska uppträda med stränghet

i vilket Herren själv i kraft av hans fullmakt

      givit mig. 

Hans fullmakt till andlig uppbyggelse  inte för 

      ner det som redan finns hos er. 

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards