Direktlänk till inlägg 4 november 2018

ANDRA KORINTERBREVET. 12:19-21. VANINGAR OCH FÖRMANINGAR INFÖR DET TREDJE BESÖKET.

Av Jan-Owe Ahlstrand - 4 november 2018 10:52

ANDRA KORINTERBREVET. 12:19-21.

 

VARNINGAR OCH FÖRMANINGAR INFÖR

 

DET TREDJE BESÖKET.

 

¤Andra Korinterbrevet. 12:19.

 

19.  #Nu tänker ni väl hela tiden att jag försvarar mig mot er.'

       Nej, det är inför Gud och i Kristi tjänst jag talar,

alltsammans syftar till att uppbygga er, mina kära#.

 

I mitt tal tänker ni hela tiden att jag i själv-försvar

      gör det mot er.

Nej, jag talar ord inför Gud och i Krisi tjänst.

         De talade orden: syftar till er andliga

tillväxt:  mina kära. 

 

¤Andra Korinterbrevet. 12:20.

 

20.  #Jag är rädd att jag, när jag kommer, skall finna er annorlunda än jag önskar ----- att ni skall finna

     mig annorlunda än ni önskar ----- att jag får möta

strider, ofördragsamhet, vrede, intriger, förtal,

       skvaller, inbilskhet och bråk#.

 

Känner mitt hjärtats rädsla när jag kommer till er.

       Skall finna er annorlunda än vad jag önskar.

När jag kommer finna mig annorlunda än vad

        ni önskar.

Jag får möta era ordstrider.

        Er andliga trångsinthet.

Låter vreden vara verksam bland er.

        Lever i olika intriger.

Förtalets tjänare och tjärinnor.

        Styrs av o-behärskande tungor.

Inbilska i livet:  själv-säkra själv-belåtna i er själva.

           Visar er vara i bråk med varandra. 

 

¤Andra Korinterbrevet. 12:21.

 

21.  #Måtte min Gud inte än en gång förödmjuka mig

när jag kommer till er, och måtte jag slippa sörja

        över de många som syndat och ännu inte omvänt sig från orenheten, otukten och

     utsvävningarna som de har levat i#.

 

När jag besöker er måtte jag inte sörja över

     ert självgoda syndiga liv.

Inte låtit er göra bot och bättring från orenheten

      otuktslivet  livet i köttliga utsvävningar. 

 

 

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards