Direktlänk till inlägg 4 november 2018

ANDRA K ORINTERBREVET. 12-11-18. PAULUS ÄR INTE UNDERLÄGSEN DE ANDRA APOSTLARNA.

Av Jan-Owe Ahlstrand - 4 november 2018 10:29

ANDRA KORINTERBREVET. 12:11-18.

 

PAULUS ÄR INTE UNDERLÄGSEN DE ANDRA 

     APOSTLARNA.

 

¤Andra Korinterbrevet. 12:11.

 

11.  #Jag har varit en dåre.

Ni har tvingat mig till det.

     I stället borde ni ha fört min talan, för jag är inte

på något sätt underlägsen dessa väldiga apostlar,

       även om jag ingenting är#.

 

Varit en dåre.

       Blivit tvingad till livet i dårskapen.

I stället borde ni ha fört min talan.

         Känner ingen underlägsenhet inför dessa

själv-utvalda höga apostlar.

       

¤Andra Korinterbrevet. 12:12.

 

12.  #Allt som kännetecknar en apostel har jag

utfört bland er utan att någonsin svikta,

      med tecken, under och kraftgärningar#.

 

Kännetecknet för apostelns kallelse har jag utfört

        bland er.

Sviktar inte i min kallelse.

          Tecken och under kraftgärningar följer

apostelns kallelse.

 

¤Andra Korinterbrevet. 12:13.

 

13.  #Är det någon ni har fått sakna i jämförelse

med de andra församlingarna, utom det att jag

       själv inte har legat er till last?

Förlåt mig den oförrätten!#.

 

Har ni saknat något i jämförelse med de

       andra församlingarna.

I min kallelse inte legat er till last.

 

¤Andra Korinterbrevet. 12:14.

 

14.  #Nu står jag beredd att komma till er för tredje gången, och jag skall inte bli en börda för er.

       Det är er jag vill ha, inte det ni äger.

Barnen är inte skyldiga att spara åt sina föräldrar,

     men föräldrarna åt sina barn#.

 

Bredd att besöka er för tredje gången.

        Skall inte bli er till en börda.

Jag vill ha er; mina älskade.

       Inte era ägodelar.

Föräldrarna skyldiga vara sparsamma åt sina barn.

        Inte barnen skyldiga spara åt sina föräldrar.

 

¤Andra Korinterbrevet. 12:15.

 

15.  #Jag skall med glädje offra allt, ja, offra mig 

själv, för att rädda er.

        Och om jag blir mindre älskad för att jag älskar

mer?#.

 

Skall med glädje offra allt  mig själv för er räddning.

         Blir jag mindre älskvärd inför er:

för att älska mer.

 

¤Andra Korinterbrevet. 12:16.

 

16.  #Det gör detsamma, jag har inte varit en börda för er.

       Men slug som jag är har jag kanske lurat er ändå?#.

 

Jag har inte varit en börda för er.

        I min slughet kanske ändå lurat er.

 

¤Andra Korinterbrevet. 12:17.

 

17.  #Kanske jag har utnyttjat er med hjälp

av någon av dem som jag skickade till er?#.

 

Kanske visat utnyttjat er med andras hjälp:

      av någon som  jag skickade till er.

 

¤Andra Korinterbrevet. 12:18.

 

18.  #Jag bad Titus resa och skickade den andre brodern med honom.

       Har Titus utnyttjat er?

Har inte vi båda handlat i samma anda, går vi

       inte i samma spår?#.

 

Bad broder Titus resa skicka den andra brodern

         med honom.

Har ni blivit utnyttade av Titus?

       Titus och jag har vi inte handlat i samma anda.

Är vi inte eniga i anden i vad vi gör? 

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards