Direktlänk till inlägg 23 oktober 2018

ANDRA KORINTERBREVET. 10:1-11. PAULUS KAN UPPTRÄDA MYNDIGT.

Av Jan-Owe Ahlstrand - 23 oktober 2018 19:37

ANDRA KORINTERBREVET. 10:1-11.

 

PAULUS KAN UPPTRÄDA MYNDIGT.

 

¤Andra Korinterbrevet.  10:1.

 

1.  #Jag, Paulus, som är beskedlig när jag är hos er

och så myndig mot er när jag är långt borta,

      jag besvär er vid Kristi mildhet och godhet#.

 

Jag; Herrens utvalde tjänare  visar sig from

& fridsam när är närvarande hos er.

        Visar min andliga auktoritet när jag är frånvarande.

        Jag besvär er vid Kristi gudomliga mildhet

och godhet.

 

¤Andra Korinterbrevet. 10:2.

 

2. #Tvinga mig inte att hos er visa den djärvhet

och mýndighet som jag dock inte tänker dra

       mig för att använda mot somliga som menar

att jag drivs av världsliga motiv#.

 

Låt inte ert liv tvinga mig hos er visa andlig djärvhet

       och myndighet.

Behövs den tänker jag frimodigt använda den.

      Somliga av er menar jag drivs av världsliga motiv.

 

¤Andra Korinterbrevet. 10:3.

 

3.  #Jag lever i världen men strider inte med världsliga vapen#.

 

Lever mitt liv i världen, strider inte med

      världsliga vapen. 

 

¤Andra Korinterbrevet. 10:4.

 

4.  #Ty de vapen jag brukar i min kamp hör inte denna världen till utan få kraft av Gud att bryta ner

       starka fästen.

Jag bryter ner tankebyggnader#.

 

Vapnen jag använder i min andliga kamp tillhör

       inte denna världen.

Får Guds kraft bryta ned tankars starka fästen.

       Bryta ner upproriska tanke-byggnader.

 

¤Andra Korinterbrevet. 10.5

 

5.  #Och allt som trotsigt reser sig mot kunskapen

om Gud, jag gör varje tanke till en lydig fånge

      hos Kristus#.

 

All o-lydnad som reser sig mot kunskapen om Gud.

        Låter varje o-lydiga tankar: bli till lydiga

fångar hos Kristus. 

 

¤Andra Korinterbrevet. 10:6. 

 

6.  #Och är beredd att straffa all olydnad, så snart

er lydnad, har blivit fullständig#.

 

Villig bestraffa all o-lydnad när er lydnad blivit

       fullständig.

 

¤Andra Korinterbrevet. 10:7.

 

7.  #Ni ser bara till det yttre.

    Om någon är säker på att han tillhör Kristus,

då bör han också göra klart för sig att liksom tillhör

      Kristus gör också jag det#.

 

Ni använder ert yttre seende.

     Om någon visar säker övertygelse att han

tillhör Kristus.

       Bör han känna till sin tillhörighet i Kristus.

 

¤Andra Korinterbrevet. 10:8.

 

8.  #Även om jag skulle skryta väl mycket med den

fullmakt som Herren har gett mig för att bygga upp

      er, inte för att bryta ner, kommer jag inte

att behöva skämmas#.

 

Skulle jag vara skrytsam med Herrens fullmakt som

      är mig given för er andliga uppbyggelse.

Fullmakt bryta ner er mänskliga tankar men istället

           bygga upp er andlighet.

 

¤Andra Korinterbrevet. 10:9.

 

9.  #Tro inte att det bara är med breven jag kan sätta mig i respekt hos er.

 

Inte endast med mina brev till er  kan jag sätta

          mig i respekt hos er.

 

¤Andra Korinterbrevet. 10:10. 

 

10.  #Breven, säger man, är myndiga och kraftfulla,

men när vi har honom här är det slut med kraften

       och ingen bryr sig om vad han säger#.

 

De skrivna breven visar sig vara myndiga 

       och kraftfulla i sina ord.

När han är närvarande låter sig kraften ta slut.

       Ingen visar sig vara mottaglig för vad

han säger.

 

¤Andra Korinterbrevet. 10:11.

 

11.  #Det skall vederbörande göra klart för sig,

att så som jag talar till er i mina brev långt

     bortifrån, så kommer jag också att handla

när jag är hos er#.

 

Ni ska ha klart för er som i de skrivna orden ska 

     jag visa min myndidighet och kraftfullhet

även när jag är närvarande hos er.      

 

 

        

         

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards