Direktlänk till inlägg 6 oktober 2018

ANDRA KORINTERBREVET. 5:11-21. GUD VILL FÖRSONING. DEL.1.

Av Jan-Owe Ahlstrand - 6 oktober 2018 15:47

ANDRA KORINTERBREVET. 5:11-21.

 

GUD VILL FÖRSONING.  DEL. 1.

 

Andra Korinterbrevet. 5:11.

 

11.  #Jag vet alltså vad fruktan för Herren är och försöker därför vinna människor; Gud vet hurdan

     jag är, och jag hoppas att ni också gör det

innerst inne#.

 

Herren tjänare aposteln Paulus äger en djupare

gudsfruktan för Herren.

       Utiffrån min gudsfruktan försöker ivrigt vinna

människors hjärtan.

       Gud vet vem jag är.

Hoppas att er inre människa: äger en kännedom

     om min andlighet. 

 

Andra Korinterbrevet. 5:12.

 

12.  #Jag vill inte rekommendera mig själv

igen men ger er möjlighet att vara stolta över mig,

        så att ni kan bemöta dem som skryter med

det som ligger på ytan, och inte med det som

        finns i hjärtat#.

 

Vill inte rekommendera mig själv låter inte själviskheten råda i mitt liv.

        För att bemöta dem som är skrytsamma

vilka lever i ytlig kristet liv.

      Vilket kan ge er möjligheten vara stolta

över mig.        

            

¤Andra Korinterbrevet. 5:13.

 

13.  #Har jag varit i extas, är det för Gud.

Är jag sansad, är det för er#.

 

Ha jag levt i extas låt det bli till Guds ära.

    Är jag vid mina egna sinnen är det för er skull.

 

¤Andra Korinterbrevet. 5:14.

 

14.  #Kristi kärlek lämnar mig inget val, ty jag har

förstått att om en har dött för alla, då har alla dött#.

 

Kristi kärlek tvingar mig välja  jag har förstått 

       har Kristus dött för alla.

Då har alla dött i Kristus.

 

¤Andra Korinterbrevet. 5:15.

 

15.  #Och han har dött för alla, för att de som lever

inte mer skall leva för sin egen skull utan för

        honom som dog och uppväcktes för dem.

 

Han har dött för alla  de som nu är levande 

        inte ska leva för sin själviskhet.

Istället leva för honom som dog.

      Uppväcktes på tredje dagen för dem.

 

¤Andra Korinterbrevet. 5:16.

 

16.  #Därför bedömer jag inte längre någon på människors vis.

        Och om jag också har uppfattat Kristus på

det sättet, så gör jag det inte nu längre#.

 

Jag bedömer inte själv utifrån min egen mänskliga

       visdom.

Har jag i min mänskliga visdom uppfattat Kristus

      på det sättet gör det inte längre nu.

 

¤Andra Korinterbrevet. 5:17.

 

17.  #Den som är i Kristus är ny skapelse,

det gamla är förbi, något nytt har kommit#.

 

Vara i Kristus vara honom lik vilket gör oss

           till en ny skapelse i honom.

Gamla livet är förbi  något nytt har kommit.

 

¤Andra Korinterbrevet. 5:18.

 

18.  #Allt detta har sitt upphov i Gud, som har

försonat oss med sig genom Kristus och ställt

      mig i försoningens tjänst#.

 

Allt detta har sitt ursprung i Guds liv.

       Han har försonat oss med sig själv genom 

Kristus.

      Ställt mig till att vara han tjänare i försoningens tjänst.

 

¤Andra Korinterbrevet. 5:19.

 

19.  #Ty Gud försonade hela världen med sig genom

Kristus; han ställde inte människorna till svars för

      deras överträdelser, och han anförtrodde mig

budskapet om denna försoning#.

 

Gud försonande för alltid hela världen med sig 

      genom Kristus.

Aklagade inte människor för deras överträdelser.

      Han gav mig sitt förtroende  budskapet om

denna försoning.     

 

¤Andra Korinterbrevet. 5:20.

 

20.  #Jag är alltså Kristi sändebud, och Gud manar

er genom mig.

       Jag ber er på Kristi vägnar: låt försona er

med Gud#.

 

Jag; Paulus Kristi sändebud.

       Gud manar er alla genom mig.

På Kristi vägnar  jag ber er: låta era liv försonas

       med Gud.

 

¤Andra Korinterbrevet. 5:21.

 

21.  #Han som inte visste vad synd var, honom gjorde Gud till ett med synden får vår skull,'

        för att vi genom honom skulle bli till ett 

med Guds rättfärdighet#.

 

Han var syndfri.

        Gud gjorde honom till ett med synden

för vår skull.

        Genom hans syndfrihet bli ett med

Guds o-strafflighet & renlighet.

         

 

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards