Direktlänk till inlägg 17 juni 2018

ROMARBREVET. 16:1-24. PERSONLIGA HÄLSNINGAR.

Av Jan-Owe Ahlstrand - 17 juni 2018 11:10

PERSONLIGA HÄLSNINGAR.


Romarbrevet. 16:1-24.


¤Romarbrevet. 16:1.


1.  #Jag vill lägga ett gott ord för vår syster

Foibe, som tjänar församlingen i Kenchreai#. 


Vår syster Foibe trogen tjänarinna: vill jag

     ett gott vittnesbörds Ord för.

Herrens tjänarinna i Kenchreals församling.


¤Romarbrevet. 16:2.


2.  #Ta emot henne i Herren på ett sätt som

anstår de heliga.

     Hjälp henne med allt hon kan begära av er.

Hon har själv varit ett stöd för många,

     också för mig#.


Välkomna henne i Herrens namn.

      Vänligt hälsa henne tillhör ett kristligt beteende.

Var henne till hjälp och tröst: det hon önskar av er.

       Hon har varit ett livs-stöd för många.

Varit mig: Paulus till god hjälp.


¤Romarbrevet. 16:3.


3.  #Hälsa Prisca och Aquila, mina medarbetare

i Kristus Jesus#.


Mina trogna med-arbetare Prisca och Aquila

     I Kristus Jesus hälsa dem.


¤Romarbrevet. 16:4.


4.  #De har vågat livet för mig, och inte bara jag utan alla hednakristna församlingar tackar dem#.


I frimodighet offrat sig sin vilja för mig

       i Herrens tjänst.

Inte bara för mig: utan för alla hednakristna.

       Hednakristna församlingarna visar sin  tacksamhet inför Prisca och Aquila.


¤Romarbrevet. 16:5.


5.  #Hälsa också församlingen som möts i deras  hus.

     Hälsa min käre Epainetus, Asiens första gåva till Kristus.#.


Hälsa Asiens första gåva till Kristi kärleksfulla

      hjärta av barmhärtighet: min käre

Epainetus. 


¤Romarbrevet. 16:6.


6.  #Hälsa Maria, som har arbetat mycket för er#.


Syster Maria i tron: varit flitig i sitt tjänande för er.


¤Romarbrevet. 16:7.


7.  #Hälsa Andronikos och Junias, mina stamfränder

och medfångar; de högt ansedda som apostlar

      och har bekänt sig till Kristus före mig#.


Hälsa mina stamfränder: Andronikus och Junias.

     Och mina kära medfångar.

Hälsa de högt respekterade apostlarna.

     Apostlarna bekänt sin tro före mig.  


¤Romarbrevet. 16:8.


8.  #Hälsa Ampliatus, min käre broder i Herren#.


¤Romarbrevet. 16:9.


9.  #Hälsa Urbarnus, vår medarbetare i Kristi tjänst,

och min käre Stachys#.


¤Romarbrevet. 16:10.


10.  #Hälsa Apelles, denne pålitlige kristne.

Hälsa alla hos Aristoboulus#.


¤Romarbrevet. 16:11.


11.  #Hälsa min stamfrände Herodion.

Hälsa alla dem hos Nakissos som tillhör Herren#.


¤Romarbrevet. 16:12.


12.  #Hälsa Tryfaina och Tryfosa, som arbetar

i Herrens tjänst.

      Hälsa den kära Persis, som har arbetat mycket

i Herrens tjänst#.


¤Romarbrevet. 16:13.


13.  #Hälsa Rufus, som Herren har utvalt, och hans mor, som är en mor också för mig#.


Hälsa Rufus, Herrens  utvalda tjänarinna.

       Rufus mor.

Rufus mor: för mig en andlig moder.


¤Romarbrevet. 16:14.


14.  #Hälsa Asynkritos, Flegon, Hermes, Patrobas,

Hermas och bröderna kring dem#.


¤Romarberevet. 16:15.


15.  #Hälsa Filologos och Julia, Nereus och hans syster, Olympas och alla de andra heliga hos dem#.


¤Romarbrevet.  16:16.


16.  #Hälsa varandra med en helig kyss.

Alla Kristi församlingar hälsa er#.


¤Romarbrevet. 16:17.


17.  #Jag uppmanar er, bröder, att se upp med dem som vållar splittring och lockar till avfall från

     den lära som ni har undervisats i.

Håll er undan från dem#.


Uppmanar er mina andliga bröder: 

      Var vaksamma för de som villigt vållar

splittring bland er.

       Förstör andens enhet.

Lockar er till avfall från den sunda läran i Kristus.

       Sunda läran ni undervisats från.

Undvik dessa splittrande läromästare.


¤Romarbrevet. 16:18.


18.  #Den sortens människor tjänar inte vår herre

Kristus utan bara sin egen buk, och med sin

      insmickrande svada förleder de godtrogna själar#. 


Säger sig vara ledare: splittrar den sunda läran. 

      Den sortens människor: tjänare inte vår

herre Kristus i vad de säger.

        Tjänare efter vad deras buks-begärelse:

begärets tjänare: inte ordets tjänare.

      Godtrognas själar: vilka saknar andlig mognad. 


¤Romarbrevet. 16:19.


19.  #Er lydnad har dock blivit känd överallt.

Därför gläder jag mig över er och önskar bara att ni

      skall vara kunniga i allt gott och obesmittade

av allt ont#.


Er tros-lydnad blivit känd överallt.

           Jag gläder mig inte fåfäng givit er ordet. 

Önskar ni ska vara insiktsfulla i göra det goda.

        Leva rent liv ifrån all ondska.

      

¤Romarbrevet.  16:20.


20.  #Fridens Gud skall snart låta Satan krossas under era fötter.

      Nåd från vår herre Jesus Kristus åt er alla#.


Löftet fridens Gud skall snart sönder-krossa

     Satan er fiende under era fötter.

Guds outtömliga nåd vilar över era själar. 


¤Romarbrevet. 16:21.


21.  #Min medarbetare Timotheos hälsar er, likaså mina stamfränder Lucius, Jason och Sosipatros#.


¤Romarbrevet. 16:22.


22.  #En hälsning också från mig, Tertius, som i Herrens tjänst har skrivit ner detta brev#.


¤Romarbrevet. 16:23.


23.  #Gaius, som har upplåtit sitt hus åt mig och hela församlingen, skickar också sin hälsning,

       liksom stadskassören Erastos och brodern Quartus#.  

 


 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards