Direktlänk till inlägg 17 juni 2018

ROMARBREVET. 15:22-33. PAULUS PLANERADE BESÖK.

Av Jan-Owe Ahlstrand - 17 juni 2018 11:09

PAULUS PLANERADE BESÖK


Romarbrevet. 15:22-33.


¤Romarbrevet.  15:22.


22.  #Det är därför jag gång på gång har blivit förhindrad att komma till er#.


¤Romarbrevet. 15:23.


23.  #Men nu har jag inte längre några uppgifter

i den här delen av världen, och jag i åratal längtat

      efter att få besöka er#.


Nu; fullbordat mina uppgifter här i Rom.

      I åratal längtat efter besöka er.


¤Romarbrevet. 15:24.


24.  #När jag far till Spanien.

Jag hoppas att jag träffar er under den resan

       och att ni hjälper mig vidare på min väg,

sedan jag väl, en alltför kort tid, har fått

       vara tillsammans med er#.


På min väg till Rom. 

     Hoppas få träffa er Spanien resan.

Ni är mig till hjälp på min resa.

      Mitt besök hos blir inte långvarig.  


¤Romarbrevet. 15:25.


25.  #Men först far jag till Jerusalem med hjälpen

till de heliga#.


Under min resan far jag först till Jerusalem.

      Hjälpa de heliga utvalda.


¤Romarbrevet. 15:26.


26.  #Makedonien och Achaia har nämligen beslutat

att göra en insamling för de fattiga bland de

       heliga i Jerusalem#.


Makedonien och Achia beslutat göra en insamling.

      Insamling till hjälp för de heliga i Jerusalem.


¤Romarbrevet. 15:27.


27.  #Så beslöt de; de står ju också i skuld till dem.

Ty eftersom hedningarna har fått del av deras

      andliga goda är de i sin tur skyldiga att bistå dem med det materiella#.


Församlingarna i Makedonien och Achia:

       var skyldiga dem i Jerusalem.

Hedningarna har fått uppmuntran av deras

       andligt goda.

I sin tur skyldiga fylla deras matriella behov.  


¤Romarbrevet. 15:28.


28.  #Sedan jag har fullgjort detta uppdrag och överlämnat resultatet till dem tänker jag fara

       till Spanien och besöka er på vägen#.


När jag fullbordat mitt uppdrag överlämnat

        resultatet till dem.

Tänker jag fortsätta min resa till Spanien.

        På vägen till Spanien besöka er.


¤Romarbrevet. 15:29.


29.  #Och jag vet att när jag kommer till er för jag

med mig välsignelse från Kristus i fullt mått#.


Kristi välsignelse i fullt mått: önskar jag delge

       till er.

 

¤Romarbrevet. 15:30.


30. #För vår herre Jesu Kristi skull och för den

kärleks skull som Anden ger uppmanar jag er,

      bröder, att bistå mig i min kamp genom att

be till Gud för mig#.


Jag uppmanar er: bedja för mig i min kamp:

      mina bröder i Jesus Kristus.

För vår herre Jesu kristi skull har jag

     min kamp: be för mig.

Guds kärlek i Anden: visar sig i min kamp för

      er alla. 

       

¤Romarbrevet. 15:31.


31.  #Så att han räddar mig från dem i Judeen som vägrar att tro och så att den hjälp jag har med

      mig till Jerusalem blir väl mottagen

av de heliga#.


Era böner blir mig till hjälp från dem i Judeen.

      Deras hårdnackade hjärtan vägrar tro.

Den böne-hjälp jag har med mig till Jerusalem

     blir tacksamt mottagen av de heliga.  


¤Romarbrevet. 15:32.


32.  #Då kan jag komma till er med glädje och vila

ut tillsammans med er, om Gud så vill#.


Jag kan komma till er med glädje.

      Känna andlig vila tillsammans med er.

Ske Guds vilja.



¤Romarbrevet. 15:33.


33.  #Fridens Gud är med er alla, amen#. 


Låta all frid från Gud vara ert beskydd ibland

       er alla, Amen.          

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards