Direktlänk till inlägg 17 juni 2018

ROMARBREVET. 15:13-21. HEDNINGARNAS APOSTEL.

Av Jan-Owe Ahlstrand - 17 juni 2018 07:36

HEDNINGARNAS APOSTEL.


Romarbrevet.  15:14-21.


¤Romarbrevet.  15:14.


14.  #Mina, bröder, för min del har jag blivit övertygad om att ni själva är så fyllda av godhet

       och har så mycket av den fulla kunskapen

att ni kan vägleda varandra#.


Mina bröder i Rom: känner mig övertygad

     ni är helt uppfyllda av Guds godhet.

Den fulla kunskapen om Kristi evangelium finns

      hos er.

Gud godhet och fulla kunskapen av

       Kristi evangelium  vilket kan vara varandra

till vägledning.


¤Romarbrevet. 15:15.


15.  #Ändå har jag skrivit till er, ibland lite väl  uppriktigt, och påmint er om en del saker.

       Jag har gjort det därför att Gud i sin nåd#.


Jag har frimodigt skrivet till er: ibland varit

     ärlig i mina förmaningar.

Guds nåd: min styrka och uppmuntran. 


¤Romarbrevet.  15:16.


16.  #Gett mig uppdraget att gå ut till hedningarna som Kristi Jesu tempelpräst och i helig tjänst

         förvalta Guds evangelium.

Så skall hedningarna bli ett offer som är helgat

      genom den heliga anden och som Gud därför

tar emot#.


Guds nåd gett mig uppdraget: i min kallelse till

     hedningarna som Kristi Jesu tempelpräst.

Vara Kristi Jesu tempelpräst: i helig tjänst.

       I helig tjänst: förvalta Guds evangelium.

Hedningarnas liv: ett levande offer inför Gud.

       Levande offer helgat offer genom

den heliga anden.

           

¤Romarbrevet. 15:17.


17.  #Det är alltså tack vare Kristus Jesus som jag kan berömma mig av vad jag gör inför Gud.


I tacksamhet tack vare Kristus Jesus:

      kan jag genom honom berömma mig.


¤Romarbrevet. 15:18.


18.  #Jag vågar inte tala om annat än det som

Kristus har gjort genom mig för att hedningarna

       skall föras till lydnad, i ord och gärning#.


Kristus verkar genom mig: vilket gjort hedningarna

        leva i lydnad i ord och gärning.


¤Romarbrevet. 15:19.


19.  #Genom kraften i tecken och under, genom

Andens kraft.

       Så har jag överallt spritt evangeliet om Kristus, från Jerusalem åt alla håll, ända till Illyrien#.


Andens kraft varit verksam ibland hedningarna.

        Varit verksam genom kraften i tecken

och under.

        Spritt evangelium om Kristus från Jerusalem

ända till Illyrien.


¤Romarbrevet. 15:20.


20.  #Jag har alltid satt en ära i att inte förkunna

evangeliet där Kristus redan är känd; jag vill inte

       bygga upp en grund som någon annan

har lagt#.


Jag inte låtit Kristi ära från evangeliet få vara

          verksam där redan det varit känt.

Jag låter inte Kristi evangelium bygga upp en grund:

      där någon annan förut lagt.


¤Romarbrevet. 15:21.


21.  #Det står skrivit:

DE SOM INTE HAR FÅTT BUDSKAPET OM HONOM

       SKALL SE, OCH DE SOM INGENTING HAR

HÖRT SKALL FÖRSTÅ#.


Skriften säger: de som saknat Kristi evanglium

       budskapet om honom: skall se.

De som inte hört det: skall förstå det.



  

  

 


 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards