Direktlänk till inlägg 25 maj 2018

ROMARBREVET. 10-14-21. ALLA LYSSNADE INTE TILL EVANGRELIET.

Av Jan-Owe Ahlstrand - 25 maj 2018 22:26

ALLA LYSSNAD INTE TILL EVANGELIET.


Romarbrevet.  10:14-21.


¤Romarbrevet.  10:14.


14.  #Men hur skall de kunna åkalla den som de

inte kommit till tro på?

      Hur skall de kunna tro på den som de

inte hört?

      Hur skall de kunna höra utan att någon

förkunnar?#.


De som inte kommit till tro på honom kan inte

     åkalla hans namn.

Har de inte hört talas om honom kan de inte tro

      på honom.


Förkunnas det inte om honom kan ingen

       komma till tro på honom.


 ¤Romarbrevet. 10:15.


15.  #Hur kan någon förkunna utan att vara utsänd?

Det står skrivet:

      SKÖNT LJUDER STEGEN AV DEM SOM BÄR BUD

OM GODA TING#. 


Finns ingen förkunnare av Ordet  kan ingen

      kan ingen kom  till tro på honom.

Fotstegen av ordets-förkunnare: ljuder av dem

      som villigt bär bud om goda tingen. 


¤Romarbrevet. 10:16.


16.  #Men alla lyssnade inte till budskapet.

Ty Jesaja säger:

      HERRE, VEM SATTE TRO TILL DET VI FÖRKUNNADE#.


Alla som får lyssna till det glada buskapet:

     säger profeten Jesaja:

Herre min Gud: vem ville sätta sitt hjärtats tro

      till det vi förkunnade.


¤Romarbrevet. 10:17.


17.  #Så bygger tron på förkunnelsen och förkunnelsen på Kristi ord#.


Tron byggs på grunden förkunnelsen.

       Förkunnelsen sin fasta grund på Kristi ord.


¤Romarbrevet. 10:18.


18.  #Men då frågar jag: kanske har de aldrig

hört den?

       Visst har de!

ÖVER HELA JORDEN NÅDDE DERAS RÖST,

      TILL VÄRLDENS ÄNDAR DERAS ORD#.


Ställer mig frågan: kanske har aldrig fått

     höra  förkunnelsen om Kristi Ord.

Visst har de fått höra det!

        Över hela jordens invånare nåddes

förkunnarnas röst.

         Till världens ända hördes deras ord.


¤Romarbrevet. 10:19.


19.  #Då frågar jag: kanske Israel inte förstod?

Nej, redan Mose säger:

       JAG SKALL VÄCKA ER AVUND MOT ETT  FOLK SOM INTE ÄR NÅGOT FOLK; MOT ETT FOLK

      UTAN FÖRSTÅND SKALL VÄCKA ER VREDE#.


Då frågar jag: förstod inte Israels folk

         förkunnarnas ord.

Mose säger: jag skall uppväcka avundsjukan

       mot ett folk: gensträvigt hårdnackat folk.

Folket som saknade andliga förståndet.

     

¤Romarbrevet. 10:20.


20.  #Och Jesaja går så långt att han säger:

JAG BLEV FUNNEN AV DEM SOM INTE SÖKTE

       EFTER MIG, JAG VISADE MIG FÖR DEM

SOM INTE FRÅGADE EFTER MIG#.


Profeten Jesaja säger i sitt tal:

     Jag var tillgänglig för de som inte sökte mig.

Jag visade min härlighet för dem:

      men deras hjärtan frågade inte efter mig. 


¤Romarbrevet. 10:21.


21.  #Men om Israel säger han:

HELA DAGEN HAR JAG RÄCKT UT MINA HÄNDER

    MOT ETT OLYDIGT OCH GENSTRÄVIGT SLÄKTE#.


Om Israel säger han:

       Hela dagen utsträckte jag mina barmhärtiga Och nådefulla händer : mot ett olydigt

      och gensträvigt släkte.




 




 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards