Direktlänk till inlägg 10 januari 2015

Den heligas Birgittas uppenbarelser. kapitel.35.

Av Jan-Owe Ahlstrand - 10 januari 2015 11:44

HELIGA BIRGITTAS UPPENBARELSER UR

 

       UPPENBARELSENS TREDJE BOK.

 

KAPITEL. 35.

 

ETT ENDA HJÄRTA.

 

Maria talade: 

 


       "Min dotter, betrakta min Sons lidande!

Hans lemmar var för mig som mina egna lemmar

       och som mitt eget hjärta. 

Ty liksom andra barn brukar vara i sin moders inre,

      så var han i mig.  Men han blev avlad genom den gudomliga hängivenhetens brinnande kärlek,

          andra genom köttets lusta. 

Därför säger Johannes, hans kusin, med rätta;

        "Ordet blev kött". Ty genom kärleken kom han och var han i mig. 

           Det var Ordet och kärleken som lade honom i mig.

        När han således föddes av mig, kände jag att det var som om hälften av mitt hjärta föddes

     och gick ut ur mig.

Och då han led, kände jag att det var som om mitt           eget hjärta led. 

Ty om något till hälften är utanför och till hälften

         innanför och det som är utanför blir stungit, känner även det som är innanför samma smärta.

           Så är det med mig: när min Son blev gisslad och stungen var det som om mitt eget hjärta blev           gisslat och stunget.   

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Av Jan-Owe Ahlstrand - Fredag 15 mars 12:31

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards