Alla inlägg den 14 maj 2012

Av Jan-Owe Ahlstrand - 14 maj 2012 17:13

                                                  ATT LÄRA KÄNNA KRISTI HJÄRTA.

     

                Matteus författaren talar om en inbjudan, oss till gemenskap, för de som är betungade, av olika

                slags arbetsbördor.

                Matteus. 11:28:  "Kom till mig, alla ni som är tyngda av bördor; jag skall skänka er vila".

                När vi ser dagens samhällsklimat, med allahanda krav, kontrollsystem, omåttlig stress och inte få

                vara den jag är ämnad till att vara, som människa och medmänniska. 

                Kristi hjärta ger oss en kärleksfull och öppen inbjudan till oss, idagens sekuliserade samhälle .

                Matteus. 11:29: "Ta på er mitt ok och lär av mig, som har ett milt och ödmjukt hjärta, så skall

                ni finna vila för er själ".

                Vi får se det som en förmån att lära känna Hans hjärta; vad som finns förvarat längst innerst inne i

                Hans, milda, saktmodiga och ödmjuka hjärta, med dess gudomliga karaktär, till oss.

                Ett sökande, längtande och törstande hjärta finner alltid, det den söker efter.

                Matteus. 11:30: "Mitt ok är skonsamt och min börda är lätt".

                        

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards